لذت آشپزی

امروز زدیم تو خط عشق و صفا

خیلی وقت بود با آشپزی حال نکرده بودم

کلا یکی از مقولاتی که شدید عشق من رو به یه نفر نشون میده آشپزی کردن براشه!

حال میکنم غذا بپزم برای کسایی که دوسشون دارم بعد زل بزنم بهشون و لذت بردنشون از غذا رو نگاه کنم!

ظهر که ماهی داشتیم گفتم ماهی رو به یه سبک متفاوت بپزیم

البته خواهرم پیشنهاد داد که مایکروفر ماهی رو بپزیم این دفعه

دیگه سرچ کردیم و تصمیم گرفتیم بعد از اینکه ماهی رو شستیم درسته بذاریمش تو مایکروفر

اول کره رو برای یه دقیقه گذاشتیم تا آب شد، بعدش ماهی ها رو آغشته کردیم به کره، روشم سیر رنده شده و نمک و فلفل سیاه زدیم و در نهایت من دو سه تا لیمو ترش تازه هم آوردم آبش رو چکوندیم روش

15 دقیقه گذاشتیم تو مایکروفر تو حالت گریل

خوووب شد، دوسش داشتم


واسه شام هم سیب زمینی شکم پر درست کردیم

خواهرم از تو سایت رنگی رنگی دیده بود که واسه شکم ِ سیب زمینی فقط گوشت چرخ کرده و پیاز لازمه


http://rangirangi.com/wp-content/uploads/2014/03/Stuffed-Potato-Patties.jpg


ولی ما بهش قارچ و فلفل دلمه ای رنگی هم زدیم

خووووشمزه شد، خیلی دوسش داشتم

حین درست کردنش فکر نمیکردم انقدر خوشمزه بشه

دیگه وسطای توپی کردنش بودیم که بابا پیشنهاد کرد بقیه شو بذاریم به یه شیوۀ دیگه درست کنیم

یه ظرف آوردیم و با یه لایه سیب زمینی کفش رو پوشوندیم و بعدش یه لایه از مایه مون ریختیم، و دوباره سیب زمینی

بابا هم اومده بود وسط کار و داشت تو ایجاد لایه ها کمک میکرد :))))))))

همچینم با ظرافت اینکارو میکرد مرده بودم از خنده

دیگه بعد از اتمام کار گذاشتیمش تو مایکروفر


کلا آشپزی خیلی خوبه

خیلی به آدم روحیه میده

مخصوصا درست کردن غذاهای جدید

تجربه کردن طعم های جدید


کلا یکی از چیزایی که تو زندگی برام خیلی لذت بخش هست آشپزی با کسانی هست که دوسشون دارم



این سایت رنگی رنگی واقعا حال خوب کنه

الان رفتم یه سر زدم انقدددددددد چیزای هیجان انگیز دیدم

چیزای ساده ای که راحت میشه به وجود آوردشون فقط ذوق و سلیقه میخواد

الان مثلا این یخ ها رو ببینید، خداییش چیکار داره ؟ یا چه هزینه ای داره ؟ فقط ذوق میخواد


http://rangirangi.com/wp-content/uploads/2015/01/101566b78132b20638df32bb0aedf226.jpg


هاهاها

درسته خودم حال ندارم عکس از دوربین خالی کنم

اما میتونم عکس از رنگی رنگی کش برم که :)))

نظرات 8 + ارسال نظر
صدیقه سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 17:15

سلام سلام
خب تعریفا رو دوستان کردن و من دیگه حرف اضافه ای نمیزنم :))))))
فقط یه نکته بگم،اردی جون این یخ ها که توش میوه و این چیزا داره واسه پوست هم خیلی خوبه.صورت رو شاداب میکنه و واسه جلوگیری از چروک شدن زودرس هم خوبه.شاد باشی دوستم

یه شهروند عادی یکشنبه 31 خرداد 1394 ساعت 14:20 http://whathelltheydoing.blogsky.com/

ممنون

آهو یکشنبه 31 خرداد 1394 ساعت 10:07

سلام اردی جان ، خوب شد از وبلاگ دل آرام دوباره پیدات کردم ، آخه من همیشه از روی ریدر بابک میومدم تو وبلاگت و فک میکردم اگر کوچ کنی جای دیگی بابک حتما میدون ، فک کردم دیگه بی خیال نوشتن شدی و غصه خوردم
الان خوشحالم پیدات کردم ، همیشه پر از شور و هیجان باشی

من نمیدونم چرا کوچم رو به بلاگ اسکایی ها نگفتم
فقط به بلاگفایی ها گفتم، انگار ماها که با هم هم درد بودیم یهو شوت شدیم یه جای دیگه

قربوووونت :*

من و دخملی یکشنبه 31 خرداد 1394 ساعت 03:05

آره واقعا با کمترین هزینه میشه کلی ذوق پدید آورد.ولی من کلا آدم کم ذوقی هستم.متاسفانه البته. سلیقه هنریم زیر صفره .
این سیب زمینی شکم پر واقعا خوشمزه است .منم یه بار درستیدم به همون نوع کوکویی. خیلی دوسش داشتم.ولی تو خونه ی ما فقط و فقط غر زدن هست. هیشکی نمیگه به به و چه عالی. به جز ریحان. 3 تا آدم بزرگیم فا سه مزاج که هیچکدوم با اون یکی حتی ذره ای نقطه مشترک نداره!!خخخخ
عکسا قشنگن

وای دختر، تو بی ذوقی ؟ باورت میشه خیلی وقتا تو ذوق تو یادم میای ؟؟

در عوض ریحان که ذوووق میکنه برای غذاهات :**

مگهان شنبه 30 خرداد 1394 ساعت 07:00 http://meghan.blogsky.com

ما از این یخا درس می کنیم و دوست هم میداریم.

نمی دونم مامان از جایی دیده بود یا چی
ولی یادمه خیلی نی نی بودم از این یخا تو می ریخت تو شربت و ما کلی ذوق می کردیم.

+ مامانم 17سال و 20سال با من اختلاف سنی داره:دی

چه مامان با ذوووووووقی
خدا حفظش کنه

مهناز جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 23:05 http://www.mahnaz-daneshjoo.blogsky.com

عااالی...دوست دارم بعد از امتحانام درست کنم سیب زمینی شیکم پر!

حتمااااا امتحان کن، خوشمزه اس

یک دانه من جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 22:47

چه خوووووشگلهههههه
باریکلا اردی جان
با اینکه سیر سیرمو تا خرخره غذا خوردم گشنم شد دوباره

ممنوووون :*

دل آرام جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 21:49 http://delaramam.blogsky.com

به به منم عاشق غذا درست کردنم.مخصوصا تجربه درست کردن چیزهای عجیب و جدید.چه عالی که پدرت هم اومد وسط کار . شد آشپزی خانوادگی :))
یخ ها چه نازه

آره درست کردن چیزای جدید مهیجه
نمیدونی گند میزنی یا خوب از کار در میاد :))))

هوووم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.